Rachmistrz nexo PRO – księga przychodów i rozchodów

Rachmistrz nexo PRO to zaawansowany program do uproszczonej księgowości, przeznaczony dla firm rozliczających się za pomocą księgi przychodów i rozchodów lub ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Idealnie sprawdza się zarówno u przedsiębiorców samodzielnie prowadzących dokumentację, jak i w biurach rachunkowych.

Rachmistrz nexo PRO, będący rozszerzoną wersją Rachmistrza nexo, oferuje większą elastyczność. Poza pełną funkcjonalnością standardowego systemu, umożliwia tworzenie własnych raportów i wydruków, indywidualne opisywanie zdarzeń gospodarczych (np. dodatkowe transakcje VAT), analizę zapisów według różnych cech za pomocą tzw. pól własnych oraz rozliczanie rozrachunków w ratach lub ewidencjonowanie ich według własnych typów. Dodatkowo, program pozwala na realizację indywidualnych rozwiązań dzięki tzw. punktom rozszerzeń i Sferze dla Rachmistrza nexo.

Rachmistrz nexo PRO jest częścią zintegrowanego pakietu InsERT nexo PRO, który obejmuje również: system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej Subiekt nexo PRO, system finansowo-księgowy Rewizor nexo PRO, system kadrowo-płacowy Gratyfikant nexo PRO oraz system zarządzania relacjami z klientami Gestor nexo PRO.

Podstawowe możliwości Rachmistrza nexo PRO:

• Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku zryczałtowanego z możliwością płynnego przejścia między różnymi formami księgowości.

• Ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT, w tym zakupy, sprzedaż (w tym sprzedaż marży), rozliczenia metodą kasową oraz korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_VAT.

• Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji, a także ewidencja wyposażenia i remanentów.

• Podstawowa obsługa wynagrodzeń obejmująca ewidencję osobową, umowy cywilnoprawne oraz umowy o pracę.

• Zaawansowany system rozliczeń właścicielskich, obejmujący składki ZUS wspólnika, ewidencję przychodów z innych źródeł oraz odliczenia i obniżki podatku związane z różnymi ulgami.

• Ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności gospodarczej oraz pojazdów firmowych, z możliwością częściowego bądź pełnego odliczenia VAT.

• Obsługa dowodów wewnętrznych dotyczących operacji zachodzących wewnątrz firmy.

• Obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), raporty kasowe.

• Obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, w tym polecenia przelewów standardowych, ZUS oraz podatkowych, z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline i online).

• Ewidencja i rozliczanie rozrachunków, naliczanie różnic kursowych oraz integracja z zapisami księgowymi KPiR bądź EP oraz z zapisami VAT.

• Wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych dotyczących podatku dochodowego wspólników i pracowników oraz podatku VAT.

• Wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do programu Płatnik.

• Automatyczna dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów.

• Integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo.

• Możliwość pracy w trybie jednostanowiskowym lub sieciowym.

• Obsługa plików JPK_VAT (informacje o prowadzonej ewidencji VAT) i ich obowiązkowa wysyłka do Ministerstwa Finansów.

• Generowanie ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby kontroli skarbowej poprzez środki komunikacji elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych.

• Wsparcie dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonywane są w jednostce centralnej (np. jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady użyteczności publicznej itp.).

• Badanie statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, bazy aktywnych podatników VIES oraz rejestru kaucji gwarancyjnych.

• Komunikacja z klientami i pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty i SMS.

Dodatkowe rozwiązania dostępne w wersji PRO:

Sfera dla Rachmistrza nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań (szczegółowy opis i dokumentacja techniczna w nexo SDK).

Definiowalne transakcje VAT – możliwość dostosowania transakcji VAT według indywidualnych potrzeb.

Definiowanie własnych typów amortyzacji – elastyczność w określaniu różnych typów amortyzacji.

Sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera, które automatycznie wylicza zgodność stanu środków pieniężnych z zarejestrowanymi operacjami.

Definiowalne rodzaje rozrachunków – możliwość dostosowania rodzajów rozrachunków do specyficznych potrzeb firmy.

Podział rozrachunku na raty – możliwość podzielenia rozrachunku na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich.

Ewidencja sesji rozliczeniowych – automatyczne tworzenie sesji rozliczeniowych podczas dokonywania rozliczeń.

Rozliczenia wielowalutowe – możliwość ewidencjonowania faktur w różnych walutach, z częściowym rozliczeniem w złotówkach, dolarach lub innej walucie.

Kompensaty wielowalutowe – obsługa kompensat w różnych walutach. • Rozbudowane schematy dekretacji – możliwość warunkowania wykonania schematów dekretacji na podstawie cech dokumentu źródłowego.

Ewidencjonowanie zapisów w KPiR i EP – uwzględnianie korekt uzyskania przychodów wynikających z odliczeń przypadających w całości na wspólnika.

Pola i słowniki własne – możliwość opisywania obiektów w programie za pomocą własnych kryteriów, co umożliwia dokonywanie analizy i wykorzystanie w warunkowych schematach dekretacji.

Definiowanie własnych raportów i wydruków – tworzenie i eksportowanie raportów i wydruków do innych programów InsERT nexo.

Punkty rozszerzeń – możliwość rozszerzenia logiki biznesowej o własne algorytmy, np. wyliczenie wartości konkretnego pola na deklaracji.

Jako Autoryzowany Punkt Sprzedaży InsERT jesteśmy w stanie dopasować ofertę na miarę dla Twojej firmy!