Podstawowe możliwości Rachmistrza nexo PRO:
• Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku zryczałtowanego z możliwością płynnego przejścia między różnymi formami księgowości.
• Ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT, w tym zakupy, sprzedaż (w tym sprzedaż marży), rozliczenia metodą kasową oraz korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_VAT.
• Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji, a także ewidencja wyposażenia i remanentów.
• Podstawowa obsługa wynagrodzeń obejmująca ewidencję osobową, umowy cywilnoprawne oraz umowy o pracę.
• Zaawansowany system rozliczeń właścicielskich, obejmujący składki ZUS wspólnika, ewidencję przychodów z innych źródeł oraz odliczenia i obniżki podatku związane z różnymi ulgami.
• Ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności gospodarczej oraz pojazdów firmowych, z możliwością częściowego bądź pełnego odliczenia VAT.
• Obsługa dowodów wewnętrznych dotyczących operacji zachodzących wewnątrz firmy.
• Obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), raporty kasowe.
• Obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, w tym polecenia przelewów standardowych, ZUS oraz podatkowych, z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline i online).
• Ewidencja i rozliczanie rozrachunków, naliczanie różnic kursowych oraz integracja z zapisami księgowymi KPiR bądź EP oraz z zapisami VAT.
• Wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych dotyczących podatku dochodowego wspólników i pracowników oraz podatku VAT.
• Wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do programu Płatnik.
• Automatyczna dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów.
• Integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo.
• Możliwość pracy w trybie jednostanowiskowym lub sieciowym.
• Obsługa plików JPK_VAT (informacje o prowadzonej ewidencji VAT) i ich obowiązkowa wysyłka do Ministerstwa Finansów.
• Generowanie ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby kontroli skarbowej poprzez środki komunikacji elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych.
• Wsparcie dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonywane są w jednostce centralnej (np. jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady użyteczności publicznej itp.).
• Badanie statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, bazy aktywnych podatników VIES oraz rejestru kaucji gwarancyjnych.
• Komunikacja z klientami i pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty i SMS.