Jak udostępnić folder w OneDrive innym osobom (Microsoft 365)
Udostępnianie folderu w OneDrive pozwala szybko przekazać pliki współpracownikom lub osobom spoza organizacji. Można nadać różne poziomy uprawnień, np. tylko podgląd albo możliwość edycji.
Poniżej instrukcja krok po kroku:
-
Zaloguj się do OneDrive przez przeglądarkę internetową na swoim koncie Microsoft 365.
-
Znajdź folder, który chcesz udostępnić.
-
Kliknij prawym przyciskiem myszy na folder i wybierz opcję Udostępnij.
-
W oknie udostępniania wybierz, komu chcesz udostępnić folder:
-
Możesz wpisać adresy e-mail konkretnych osób.
-
Możesz zmienić domyślne ustawienia, klikając opcję „Każdy z linkiem” lub „Osoby w organizacji”, aby ograniczyć dostęp.
-
-
Wybierz poziom uprawnień:
-
Może edytować – osoby mogą przeglądać, dodawać i usuwać pliki.
-
Może wyświetlać – osoby mogą tylko przeglądać zawartość folderu.
-
-
Opcjonalnie wpisz wiadomość dla odbiorców.
-
Kliknij Wyślij.
Po wykonaniu tych kroków odbiorcy otrzymają wiadomość e-mail z linkiem do folderu.
Dodatkowe informacje:
-
Jeśli folder udostępniasz osobom spoza organizacji, upewnij się, że administrator zezwolił na takie udostępnianie.
-
W każdej chwili możesz zmienić lub cofnąć udostępnienie, klikając folder prawym przyciskiem myszy i wybierając Zarządzaj dostępem.
-
Foldery udostępnione w ten sposób mogą być dodane przez odbiorców jako skrót do ich OneDrive, co ułatwia późniejszy dostęp.