Jak dodać skrót do folderu SharePoint w OneDrive

Dodanie skrótu do folderu SharePoint w OneDrive umożliwia szybki dostęp do współdzielonych plików bez konieczności każdorazowego otwierania portalu SharePoint. Skrót działa tak samo jak zwykły folder OneDrive i może być synchronizowany z komputerem.

Poniżej instrukcja krok po kroku:

  1. Zaloguj się do portalu SharePoint i przejdź do biblioteki dokumentów, w której znajduje się folder, który chcesz dodać jako skrót.

  2. Otwórz ten folder.

  3. W górnym pasku wybierz opcję Dodaj skrót do OneDrive.

  4. Po chwili folder pojawi się w sekcji Moje pliki w OneDrive.

  5. Od tej pory możesz uzyskiwać dostęp do tego folderu z poziomu OneDrive w przeglądarce oraz w Eksploratorze plików, jeśli masz włączoną synchronizację OneDrive na komputerze.

Dodatkowe informacje:

  • Skrót nie duplikuje danych. Pokazuje zawartość folderu znajdującego się w SharePoint.

  • Skrót można w dowolnym momencie usunąć. Nie powoduje to usunięcia oryginalnych plików z SharePoint.

  • Jeżeli skrót nie pojawia się automatycznie, warto odświeżyć widok OneDrive lub chwilę odczekać.

  • Jeśli folder został usunięty lub zmieniono uprawnienia w SharePoint, skrót może przestać działać i będzie trzeba go usunąć ręcznie.

SharePoint dla firm – porządek w dokumentach i procesach. Projektujemy biblioteki i uprawnienia, wersjonowanie, metadane, automatyzacje Power Automate, integracje z Teams i Outlook. Kontakt: kontakt@itserv.pl, +48 731 373 000, itserv.pl.