Jak dodać skrót do folderu SharePoint w OneDrive
Dodanie skrótu do folderu SharePoint w OneDrive umożliwia szybki dostęp do współdzielonych plików bez konieczności każdorazowego otwierania portalu SharePoint. Skrót działa tak samo jak zwykły folder OneDrive i może być synchronizowany z komputerem.
Poniżej instrukcja krok po kroku:
-
Zaloguj się do portalu SharePoint i przejdź do biblioteki dokumentów, w której znajduje się folder, który chcesz dodać jako skrót.
-
Otwórz ten folder.
-
W górnym pasku wybierz opcję Dodaj skrót do OneDrive.
-
Po chwili folder pojawi się w sekcji Moje pliki w OneDrive.
-
Od tej pory możesz uzyskiwać dostęp do tego folderu z poziomu OneDrive w przeglądarce oraz w Eksploratorze plików, jeśli masz włączoną synchronizację OneDrive na komputerze.
Dodatkowe informacje:
-
Skrót nie duplikuje danych. Pokazuje zawartość folderu znajdującego się w SharePoint.
-
Skrót można w dowolnym momencie usunąć. Nie powoduje to usunięcia oryginalnych plików z SharePoint.
-
Jeżeli skrót nie pojawia się automatycznie, warto odświeżyć widok OneDrive lub chwilę odczekać.
-
Jeśli folder został usunięty lub zmieniono uprawnienia w SharePoint, skrót może przestać działać i będzie trzeba go usunąć ręcznie.